senior managing associate
adwokat
@pokaż email
agnieszka.zwierzynska@laszczuk.pl
Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz ochrony prywatności, a także prawie własności intelektualnej. Pracuje w zespole ds. sztucznej inteligencji.
Od prawie 20 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorcom między innymi z branży IT, e-commerce, wydawniczej, edukacyjnej i farmaceutycznej w zakresie umów przenoszących prawa autorskie i licencyjnych, wdrożeniowych oraz innych umów w obszarze własności intelektualnej. Reprezentuje klientów w sporach związanych z naruszeniami praw własności intelektualnej i przemysłowej.
Agnieszka doradza również w zakresie prawa ochrony danych osobowych, w szczególności pomaga w kompleksowym wdrożeniu RODO oraz przeprowadza audyty ochrony danych osobowych.
Jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego.
Reprezentuje Łaszczuk i Wspólnicy w Adlaw International, globalnej sieć kancelarii prawnych specjalizujących się w prawie reklamy i marketingu.
-
Doradztwo na rzecz Minte.ai, startupu insurtech, w przygotowaniu umów na wdrożenie opartego na sztucznej inteligencji produktu Minte.ai, pozwalającego bezpiecznie przetwarzać dokumentację medyczną i zautomatyzować likwidację roszczeń osobowych w UNIQA POLSKA
-
Reprezentacja klienta z branży IT w negocjacjach z jednym z wiodących polskich banków, należącym do międzynarodowej grupy, umowy na dostawę i wdrożenie systemu IT o wartości ok. 40 milionów złotych
-
Reprezentacja przedsiębiorcy z branży paliwowej jako powoda w sporze z jedną z największych korporacji przemysłu naftowego w Europie Środkowo-Wschodniej dotyczącym naruszenia patentu; wartość przedmiotu sporu została ostatecznie określona przez powoda na kwotę około 247 mln PLN; w toku postępowania przed sądem I instancji sąd wydał na rzecz powoda precedensowe postanowienie o zabezpieczeniu dowodów
-
Reprezentacja spółki z branży spożywczej jako powoda w sprawie z zakresu zwalczania nieuczciwej konkurencji dotyczącej tzw. opłat półkowych; sprawa zakończona wydaniem wyroku korzystnego dla klienta, tj. zasądzającego w całości dochodzone przez klienta roszczenie
-
Bieżąca obsługa wiodącego producenta programów telewizyjnych w Polsce należącego do międzynarodowej korporacji w zakresie przygotowywania i negocjowania umów związanych z produkcją telewizyjną
-
Reprezentowanie międzynarodowych firm kosmetycznych o światowym zasięgu produkujących perfumy i kosmetyki w postępowaniach karnych związanych z wprowadzeniem do obrotu w Polsce dużych ilości podrobionych kosmetyków naruszających znaki towarowe będące własnością klientów. Działania obejmowały m.in. współpracę z Urzędem Celnym, a także udział w postępowaniach przygotowawczych i sądowych w charakterze pełnomocnika pokrzywdzonego
-
Bieżące doradztwo na rzecz klientów, wiodących spółek z różnych branż, w zakresie e-marketingu oraz ochrony danych osobowych
-
Doradztwo w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych (w tym przygotowywanie oraz ocena zgodności z prawem polskim polityk i procedur z zakresu ochrony danych) oraz zastępstwo prawne przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych
-
Wpis na listę adwokatów
-
Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Warszawski
-
Wydział Prawa, Uniwersytet Paris VIII
-
Centrum Prawa Francuskiego
-
Studia Podyplomowe - Prawo Nowych Technologii - Instytut Nauk Prawnych PAN.
Black Friday – jak przeprowadzić wyprzedzaże zgodnie z przepisami? »
Cyber Monday – cz. 3 »
Czy utwór współtworzony z AI to utwór pracowniczy? »
Plan kontroli sektorowych UODO na 2024 rok – kogo urząd weźmie pod lupę? »
Greenwashing. Nowe obowiązki dla firm i pierwsze kontrole UOKiK »
Czy PUODO może zajmować się Chatem GPT, czyli RODO a AI »
Prawo.pl
Jak bezpiecznie korzystać z cudzych utworów w działaniach reklamowych? »
Nowy Marketing
COVID a RODO – największe problemy i wyzwania dla pracodawców w zakresie ochrony danych osobowych w czasie pandemii »
„Magazyn ODO Ochrona Danych Osobowych” Nr 19
Płatność danymi osobowymi – nowe obowiązki przedsiębiorców po wejściu w życie Dyrektywy Omnibus »
„Magazyn ODO Ochrona Danych Osobowych” Nr 21